Butikk belysning

Kan riktig belysning øke salget?

Om LED butikkbelysning kan øke salget eller ikke er en pågående debatt. Flere bedrifter og institutter hevder at de har bevis for at LED-belysningssystemer har bidratt til økt salg. Men blant alle de vitenskapelige påstandene, mister folk fokus på mange av de andre fordelene som LED butikkbelysning har.

Å sette opp et LED butikkbelysning system vil ikke øke salget hvis du gjør riktige vurderinger på forhånd. LED-belysning har mange fordeler sammenlignet med tradisjonelle lyskilder, men du må utnytte disse fordelene selv. Men å innse mulighetene og fordelene kan være litt av en munnfull med komplisert informasjon. Så vi vil gi deg noen tips og triks som kanskje kan bevise at alt snakket om at LED øker salget tross alt er sant:

Fargetemperatur

Hvilken type butikk har du tenkt å lyse opp med LED? Hvis du vil at butikken skal vises fram som minimalistisk og elegant, bør du velge kalde fargetemperaturer. Hvis du ønsker at butikken skal virke koselig og intim, bør du velge varme temperaturer. Kjøligere fargetemperaturer gjør også at rommet virker mer romslig.

Kundeveiledning

Du kan bruke LED til å veilede kundene til spesialtilbud eller populære produkter. Ved å plassere LED strategisk i taket, langs midtgangen og som bakgrunnsbelysning på hyllene, vil ikke bare gjøre at produktene virker mer attraktive. Det vil også holde kundene på ønsket rute fra inngangen til de kjøper produktene.

Lys distribusjon

Å bruke vertikal belysning gjør det enklere å orientering enklere. LED er ofte tilgjengelig med belysning med et bredt spekter, som gir deg uendelige muligheter. Belysningen sikrer kundene en følelse av velvære, og kunder som føler seg bra er definitivt mer villige til å kjøpe dine produkter.

Kontrastbelysning

Kontrastbelysning er en enkel, men effektiv måte å bruke LED for å få mer oppmerksomhet. Å vise ett område eller en hylle lysere enn en annen, vil naturligvis gjøre kunden mer oppmerksom på området som er bedre opplyst.

Du kan ikke forvente en stor økning i salget, bare ved å sette opp LED tilfeldig rundt i butikken. Implementering av et LED-system er ofte ganske komplisert – så det handler om å være kreativ og tenke gjennom mulighetene, uten å bli blendet av tanken om at LED vil øke salget. Ved å fokusere på hvorvidt LED faktisk vil øke salget, betyr at folk vil glemme pengene de allerede sparer gjennom energisparingen. Å investere i et LED-system er en god business, spesielt hvis du velger vår nylig introduserte https://Lumega.eu/financing/leasing tekst: utleie. Utleie gjør det mulig for deg å få mange av fordelene med LED-lampene, og samtidig unngå installeringskostnadene.

Kontakt Lumega i dag for å få ditt butikklyssystem: